lördag 5 september 2009

Inte alls sugen att vara vaken.

Klockan är ungefär 22:45...
Och jag är verkligen inte sugen att vara vaken så många minuter till.
Inte sugen att slökolla på TV, inte ta en kaffe, inte småäta lite av det nu så äckliga smågodiset i påsen.

Nope.

Vill nog bara lägga mig i det halvkvava sovrummet, höra 2 små barn andas lugnt och fridfullt (ta i trä!!!) och göra en tidig kväll.
Vad fasen är för speciellt med helger egentligen.
Och varför ska jag försöka hålla mig vaken när jag egentligen mest vill ha en bra dygnsrytm och en fungerande, lunkande vardag.
Längtar en gnutta till julen förresten.
Vill ha klart vår utbyggnad, och ha en familjemysig jul här hemma.
Vitlackade trägolv, ljusstakar i fönstret, julgran med mysljus, och en glad familj.
Låter det otänkbart eller omöjligt?!

2 kommentarer:

Tovetovelitooo sa...

Puss till er från mig!

Hannah`s Dreamlife sa...

Ni kommer njuta snart i det nya huset med de vackra golven! Härligt......Kramisar