torsdag 24 september 2009

Vissa dagar suger

Blir inte klok på mig, mitt humör eller min omgivning.
Vissa dagar krockar jag med allt och alla.
Kanske inte utåt, men humöret är kasst, och jag anar konspirationsteorier i vart och vartannat hörn.
Är jag på väg att bli paranoid månne?

Höll på att krocka med älgen här hemma idag också.
Då kom återigen känslan av att jag vill bo nära en farmor/mormor som man kan promenera till, ventilera lite, äta en eftermiddagssmörgås och låta barnbarn röja i annat hus.

Inte fan vill jag promenera 5 kilometer till stora vägen, vänta in en buss, åka in till Cityterminalen, ta flygbussen till Arlanda, ta flyget till Luleå, vänta in flygbussen där, åka till Loet. Bussen till Råneå och SEEEEN ta den där eftermiddagsfikan.
Nej... då hinner nog barnen svälta ihjäl och jag hamnar i den där frustrationsgropen ännu djupare.


* tankekrig i huvudet kan vi kalla detta*

Inga kommentarer: