fredag 3 oktober 2008

Jag dömer folk....

på böcker.

Bland det första jag tänker på när jag är hemma hos någon ny bekant är:
Har dom bokhylla?
Synliga böcker?


Själv ÄLSKAR jag böcker.
Tycker inte att det finns något vackrare.
Visst, det ser lite stökigt ut ibland, speciellt som nu hemma hos oss då vi har för få bokhyllor till alla böcker. Pocketarna står i dubbla/trippla rader, och uppslagsverken står tyvärr instängda.

Men varje rackare har ju verkligen något att berätta.
Kanske inte alltid tung kunskap, fakta, utan det kan ju även vara 2 timmars verklighetsflykt i någon halvdåligt skriven Chic-litt.

MEN, skit samma.
Vackra är dom i allafall!
Och i läspauser, ja då kan man ju ge sig in i ljudboksträsket.


Detta skulle vara något.

En alldeles grym boktrappa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dömer också! Fy oss. Boktrappan vore den största dröm jag skulle kunna ha efter en gigantisk walk-in closet

Anonym sa...

Och det här var alltså Yesim som skrev men glömde att signa.