torsdag 23 oktober 2008

Så där ja

Nu har man jobbat...5 e dagen på den dära sportbaren.
Och det går bättre och bättre.
Är självklart inte på min "fulla potential" ännu, men bongmaskinen är ingen skräck längre, och drixen börjar rulla in ;)

Skämt åsido, det är skönt att vara tillbaka på denna sidan av restaurangdörren.
Människor överlag kan ju vara trevliga, om än lite egoistiska.

Vi visar sport där... alla vill se sport.
I förrgår satt någon hjon i ena hörnet av lokalen (fullproppat!!!) och väntade på sin 3:e runda öl.
- Ursäkta, jag har väntat i snart 5 (!) minuter!
Ja men hade jag haft en ölkran i brallorna eller på ryggen hade du ju inte behövt vänta hjärtat!
Nu råkar det vara en 45 sekunders brottningsmatch till baren, och samma tillbaka....
OM det hade varit restaurangens enda bord hade jag bett om ursäkt att det tagit mer än 2 minuter..
Gnällgnäll från mig :)

Så, idag är det ledig kväll. Vännen E ska komma ut till Kungliga Ön. Vi ska frossa räkor! Kanske någon liten vitlöksaioli. En bamsesallad! Och kanske lite.... skjut mig inte i dessa GI-tider.... nybakt baguette! GOTT GOTT!

Inga kommentarer: