måndag 24 november 2008

Så var man insnöad!

Nackdelen med att bo där vi bor.
Idag kommer jag inte till jobbet! Är insnöad! Ingen plogbil i sikte på hela dagen, och ute är det säker 25-30 cm nysnö. Och det snöar fortfarande!
Kanske kommer DIT men vad säger att jag kommer HEM?

Så, feg som jag är vågar jag alltså inte ens åka dit.

Jag är visserligen från Norrbotten, och anser mig själv kunna köra bil i vinterväglag. Men, det vi har som fördel där uppe är att det:
1. finns fler traktorer och snöröjningen kommer igång NÄR det snöar, inte ett par veckor senare...
2. de som skottar/plogar sätter faktiskt NER plogen/skopan i marken, inte bara skapar en isbana med 0 friktion, som samtliga stockholmare sedan bara sladdar runt med sina sommardäck på.

jo, och så:
Sandar och saltar vi vägarna....

Några tips från mig till snöröjarna söder om Sundsvall...

Inga kommentarer: