fredag 8 maj 2009

Ibland orkar inte huvudet med mer...

Inne för att hämta provsvar idag..
Nämde för läkaren om att magen varit lugn under natten.
UL gjordes... mycket riktigt fortfarande lugn...
CTG kopplades.
Kurvor såg bra ut, dock lite, nästan för lite rörelse i magen.
Mamma tankades med kaffe, och skorpor.

Ingen större reaktion.
Läkaren dock nöjd med kurvan så jag fick dra hem.

Nu snurrar dock kommentarer så som:
"- Ja, vi vet ju inte så mycket om virusinfektioner, men i vissa fall kan ju de vara orsaken till missfall i tidig graviditet. Det är ju ingen fara för dig, det har ju gått så pass långt".

Men vad fan!? Hur ska jag våga sova igen?
Hur ska jag våga släppa handen från magen?
Hur fan ska jag veta NÄR eller OM det är dax att åka in igen?
Eller ska jag bara vänta och se?

Huvudet orkar inte mera!
Kroppen har reserver, det har jag märkt efter dessa veckor med sjukdom, men hur fan ska jag veta om den lilla där inne har det????

Inga kommentarer: