onsdag 13 maj 2009

Lördagen... en historia för sig...

Lördagen bet jag ihop, och tänkte att nu jävlar ska det jobbas, trots lite halvrisig dag på dagen.
Hann till jobbet.
Satte mig, jobbade kanske starka 20 minuter, innan jag ropade upp på första alvedonen.
Och andra samtidigt..

Fick sätta min lediga kollega på min plats för att springa ner på damrummet.
Och där blev jag kvar!
Tog mig fan inte därifrån , och tack och lov hade jag fortfarande radion på mig, så mannen ropades ner.
Fördel med att jobba på samma ställe!

Med magvärk och illamående från helvetet fick han ringa in till förlossningen IGEN.
Visst, vi var välkomna!
Jag visste ju fortfarande att det inte var babymage eller så, men det är ju där man hamnar.
MEN, det gör inget, vilka underbara underbara personer som arbetar där egentligen!

CTG togs.
Baby mådde bra.
Men mamma, ojojoj, jag kräktes, sprang på toa, ja du vet, allt.
SÅ, det slutade med att dom skrev in mig.
Jag kördes upp på avdelning 63, och där har jag varit sedan i lördags.
Skrevs ut i dag, onsdag...

Med en STOR burk Omeprazol med mig :)
Min nya vän!
Dom funkar!
Jag kan sova! Sova liggandes, inte sittandes i soffan längre!
I love!

MEN, vägen dit var lång.
MÅNGA prover.
Jagandes av en gastrokonsult.
Möte med gastrokonsulten... tillika endo-konsulten... HUH!!!!

Menmen, så här bra har vare sig "magsår" eller halsbränna varit på flera månader!
Så jag håller alla tummar jag bara kan för att detta ska hålla i sig!

1 kommentar:

Tant E sa...

Jag håller också tummarna för att du nu ska slippa allt skit....