måndag 1 september 2008

Husmor har arbetat.

Idag har jag tränat inför julen.
VA?!
Jo, serru, jag har rullat köttbullar i mängder!
75 stycken små godingar stektes nu på eftermiddagen.
Hönsfamiljen var nämligen och spontan-stor-handlade igår.
Inte riktigt meningen, men...
Blev en stooor gigantisk förpackning köttfärs, så jag har då rullat köttbullar, gjort pannbiffar med massor med lök och persilja, och nu puttrar en gryta med röda linser på spisen.

Hur många husmorspoäng blir inte detta??? 147 kanske:)


Ska snart rulla iväg och jobba lite igen. Denna gång, fotboll :)

Så det börjar bli dax att sänka värmen på spisen och hoppa in i duschen medan Hönspappan och Liten sover som de små bäbisar dom är.

Förresten, vännen H! Kör vi PussycatDoll-dans på lördag? Jag är på!

1 kommentar:

Ann sa...

Men hejja hejja!! Det där är husmorspoäng på högre nivå!!! Jag är impad av dig!! Göra köttbullar är ingen höjdare alls... håller mig till köpta.. ;) möjligen så gör jag gärna pannbiffar...

kramar