söndag 7 juni 2009

En alldeles blåslagen son!

Idag hämtade jag en son med blåmärken och skrapsår, hos Farfar.
Han hade varit ute och klättrat, och så som en 1,5 åring gör... missbedömt avståndet från mur/lecablock till mark.
Stöp på huvudet rakt ner i grusade gången....
USCH så det gör ont i mammahjärtat!
jag ser ju på honom att han inte har ont av det, och att jag kommer få vara med om så väl benbrott som sjukdomar och näsblod.
Men det är ändå inte bekvämt!

Dagen till ära, då mamman kände sig lite halvkass då han hade sådana märken, så fick jag höra hans nya, egenkomponerade sång!
Underbar!
Den går: Mamma, mamma, mamma, mamamamamama, mamma...
Han trallar alltså, men med MAMMA istället för tra lalalala.

Lovely!

Vid 1,5 har han alltså gjort 2 sånger han kan sjunga på beställning.
Mammasången och APA-HEJ!
Inte så avancerade, men underbara!

Fyndade en liten burk mörkbrun lasyr idag också förresten.
Nu har delar av altanräcket målats, med ett MYCKET stiligt resultat!
Imorgon hoppas jag på att vi har mer räcke att fixa till bara!

Ger en fasen så mycket "lyxigare" känsla än vanligt impregnerat virke i allafall.
Bilder ska komma, I promise.

Har även bokat/beställt en container också!
15m3 skit kan nu lastas och rensas från tomten!
I LOVE!

Inga kommentarer: