måndag 22 juni 2009

Jag vet förresten inte...

... ens om min syster vet att vi ska ha barn.
Att kusinerna ska bli fler.

JAG har inte ringt och sagt det, det vet jag i allafall.
Är ju på min timeout.
Frånsagd kontakt.
Inte haft kontakt med min egen storasyster sedan strax innan den 26 juli 2008, då hennes minsta son skulle fylla år.
Efter jag skickade paket till honom har vår tystnad mellan varandra varit total.

Så, Linda & Patrik, Fabian, Jack, Dante och om NI eventuellt blivit fler, som jag inte vet om...

Det förväntas komma en liten kusin, med planerat födelsedatum den 16 juli i år.

Vet inte om detta någonsin kommer att läsas.
Jag vet inte heller om det är något som överhuvudtaget påverkar eller berör era liv, det kan jag inte förvänta mig, men våra liv berör det. Vi känner glädje, spänning, rädsla.
Jag skulle gärna ringa er och berätta det, skulle gärna veta om om ni visste.
MEN...

..jag vet att så inte blir fallet.
Ni bor inte kvar- flyttkorten har lyst med sin frånvaro
Vår telefon har nog varit urladdad ett par gånger, det erkänner jag.
Jag har inte heller ringt, det vet jag...

Men...
Nu står jag/vi inför samma situation, kontaktmässigt, som mannen som mycket i denna tystnad handlar om...
Förutom att denna gång kommer förmodligen jag ha en tyst telefon från både min syster och min pappa.

Den känns också, det hoppas jag ni förstår.

Inga kommentarer: